Help & Klantenservice
1 BEZORGING
1.1 Wat is de levertijd?

Bestel jij voor 20:00 uur op een werkdag, dan heb je jouw bestelling de volgende dag al in huis. Bestellingen worden verstuurd op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen in Nederland.

1.2 Wat moet ik doen als ik het verkeerde artikel heb ontvangen?

Als je een bestelling via onze online shop hebt geplaatst en het verkeerde artikel ontvangt, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij helpen je dan met het retour- en vergoedingsproces.

1.3 Wat zijn de verzendkosten?

Mannenzaak.nl verzendt alle bestellingen boven de €45,- gratis binnen Nederland.

De tarieven (incl. btw) zijn als volgt:

Verzendoptie Verzendkosten
Standaard levering € 3,95
Servicepunt levering € 3,95
Avondlevering € 2,00 toeslag
1.4 Wanneer ontvang ik de trackingscode?

Je ontvangt een e-mail met de trackingscode zodra je bestelling is verzonden.

1.5 Wat moet ik doen als ik mijn pakket nog niet heb ontvangen?

We streven er altijd naar om je bestelling binnen onze standaard bezorgtijden te leveren, maar soms kunnen onverwachte factoren tot vertraging leiden. Als je jouw pakket niet binnen onze standaard bezorgtijden hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier zodat wij je kunnen helpen.

2 RETOUR & VERGOEDING
2.1 Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Retourneren van artikelen is geheel gratis. Neem contact met ons op via het contactformulier. Wij helpen je dan met het retour- en vergoedingsproces.

2.2 Binnen hoeveel dagen dien ik mijn bestelling te retourneren?

Je kunt je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.

2.3 Kan ik mijn artikel(en) ruilen?

Momenteel kan je geen artikelen omruilen die je hebt gekocht in onze online shop. Je kunt het beste de artikelen retourneren die je niet wilt houden en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

2.4 Wanneer ontvang ik de terugbetaling van mijn geretourneerde bestelling?

Nadat je de retourzending hebt afgegeven op het plaatselijke afgiftepunt, kan het zo'n 1-3 werkdagen duren voordat het pakket ons magazijn heeft bereikt. Je zult de terugbetaling uiterlijk binnen 14 werkdagen ontvangen op dezelfde wijze als waar je de bestelling mee hebt betaald.

2.5 Wat kost het om een artikel te retourneren?

Goed nieuws. Het retourneren van artikelen is geheel gratis.

3 BESTELLEN & BETALING
3.1 Waarom is mijn online bestelling geannuleerd?

In sommige gevallen moeten wij je bestelling annuleren. Dit zijn een paar mogelijke oorzaken:

  • Het artikel dat je hebt besteld is niet meer op voorraad.
  • Je hebt een onjuist of onvolledig verzendadres opgegeven dat we niet konden verwerken.
  • Er kan zich een betaalprobleem voor hebben gedaan toen je de bestelling plaatste.
  • Je hebt zelf aangegeven je bestelling te willen annuleren.
3.2 Hoe beheer ik de inhoud van mijn winkelwagen?

Ga naar het winkelwagen-pictogram in de rechterbovenhoek. Vanuit daar kun je de inhoud van je winkelwagen beheren.

  • Om de hoeveelheid van een artikel te wijzigen, klik je op het veld met het productaantal en selecteer je het aantal dat je wilt bestellen.
  • Om een artikel te verwijderen, klik je op het kruisje achter het specifieke artikel.
  • Om een artikel op je verlanglijst te plaatsen, klik je op het hartje achter het specifieke artikel.
3.3 Wat voor e-mails ontvang ik over mijn bestelling?

Je ontvangt normaliter de volgende e-mails met betrekking tot je bestelling:

  • Een bevestiging van je bestelling per mail om aan te geven dat we je bestelling hebben ontvangen.
  • Een e-mail om te bevestigen dat je bestelling verzonden is inclusief trackingscode.

In het geval van een retourzending zullen de volgende e-mails naar jou verzonden worden:

  • Bevestigingsmail zodra we jouw retourzending hebben ontvangen in ons magazijn en er een terugbetaling is geautoriseerd.

Bij het annuleren van je bestelling zullen we jou een annuleringsbevestiging per e-mail verzenden om te bevestigen dat je bestelling is geannuleerd.

3.4 Ontvang ik een kopie van mijn factuur?

Ja, we sturen je een PDF-kopie van je factuur toe. Je ontvangt deze als bijlage in de bevestigingsmail van je bestelling.

3.5 Welke betaalwijzen worden geaccepteerd?

We accepteren de volgende betaalwijzen: iDeal, Billink, PayPal, MasterCard, Visa, Maestro, Sofort Banking en Bancontact Mister Cash.

3.6 Kunnen mijn bezorgadres en factuuradres van elkaar verschillen?

Ja, je bezorgadres kan een ander adres zijn dan je factuuradres op voorwaarde dat beide adressen zich in hetzelfde land bevinden. Je hoeft alleen het vakje aan te vinken bij 'Verzend naar een ander adres' en dan kun je de juiste factuurgegevens invullen.

3.7 Waar kan ik mijn bestelnummer vinden?

Enkele minuten nadat we je bestelling hebben ontvangen, zullen we je een bevestigingsmail sturen met daarin je bestelnummer. Controleer je spam-map als je je bevestigingsmail niet kunt vinden. Maak je gebruik van Gmail? Controleer dan de reclame-map. Heb je net een bestelling geplaatst? Het kan tot wel vijf minuten duren voordat je bestelling verwerkt is en je een bevestigingsmail ontvangt. Als er een spelfout staat in het opgegeven e-mailadres, zijn we niet in staat je een e-mail te verzenden. Maar maak je geen zorgen, je bestelling wordt gewoon zoals normaal verwerkt.

3.8 Waarom kan ik mijn bestelhistorie niet vinden?

Dat kan komen doordat je hebt afgerekend als gast. In dat geval is de order niet gekoppeld aan een geregistreerd account.

3.9 Hoe lang na ontvangst van de trackingscode kan ik mijn bestelling volgen?

Nadat je de trackingscode hebt ontvangen, kan het tot 24 uur duren voordat je het pakket online kunt volgen. Dit komt omdat de koerier je pakket eerst moet inscannen voordat je het kunt volgen. Het kan iets langer duren als er een weekend tussen zit.

3.10 Heb ik een account nodig om iets in de online shop te kunnen bestellen?

Je hebt geen account nodig om een bestelling te kunnen plaatsen. Het hebben van een account kan je daarentegen wel tijd besparen tijdens het bestellen, aangezien je adres- en betaalgegevens veilig worden opgeslagen voor toekomstige aankopen. Maar dit is niet vereist, je kunt ook zonder account gewoon een bestelling plaatsen.

3.11 Hoe weet ik of mijn bestelling is verwerkt?

Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra je bestelling geplaatst is. Je bestelling is verwerkt zodra je een bevestiging van de verzending hebt ontvangen.

4 ACCOUNT & NIEUWSBRIEF
4.1 Hoe maak ik een account aan?

Het is heel eenvoudig om een account aan te maken. De eerste stap is op het account-pictogram rechts bovenaan de pagina te klikken en dan 'Account aanmaken' te kiezen om het proces te starten. Eenmaal daar vul je je persoonlijke gegevens in. Voltooi het proces door op 'Registreren' te klikken. Gefeliciteerd! Je hebt een account aangemaakt.

4.2 Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?

Er zijn 3 manieren om je aan te melden voor onze nieuwsbrief:

  • Onderaan iedere pagina in de online shop.
  • Log in op je account. Ga naar 'Nieuwsbrief'. Werk je voorkeuren bij en klik op 'Opslaan'.
  • Tijdens het afronden van je bestelling vink je het vakje "Houd mij op de hoogte van acties en kortingen!" aan.
4.3 Hoe zorg ik dat ik geen nieuwsbrieven of andere marketingberichten meer ontvang?

Klik op 'Afmelden' onderaan de nieuwsbrief of het marketingbericht dat je niet langer wilt ontvangen.

4.4 Hoe verander ik mijn accountinstellingen?

Ga naar het account-pictogram in de rechterbovenhoek. Log in op je account om je instellingen te wijzigen. Je kunt verschillende gegevens wijzigen door te navigeren aan de linkse kant onder 'Mijn account'.

4.5 Hoe reset ik het wachtwoord van mijn account?

Het is heel eenvoudig om je wachtwoord te resetten. Allereerst ga je naar de inlogpagina. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en voer dan het e-mailadres in dat je gebruikt om in te loggen op je account. Klik op 'Verstuur' en wij sturen je direct een e-mail om je wachtwoord te resetten.

Contactformulier
* Verplichte velden